Leandra van Bronckhorst

Geboortedatum: 3 maart 1990.

Calandlyceum: 2002-2008.

Toen: Plannen voor een universitaire studie.

Nu: CEO van Aurum Brothers, snelgroeiend bedrijf in armbanden van natuursteen voor mannen.

[20161014_mr_29465] In een woonkamer in Drunen, Brabant, staan dozen en doosjes hoog opgestapeld. Aan tafels en bureaus zitten mensen armbanden te rijgen, hele sjieke, van natuursteen – aangevuld met edelmetaal. De afdeling Orderverwerking gunt even een blikje op de bestellingen. USA, USA, USA, Switzerland, FO… Pardon: FO? ‘Dat zijn de Far Öer-eilanden.’

Het is duidelijk: Aurum Brothers (Aurum = latijn voor ‘goud’) timmert internationaal aan de weg. Het project van de broers Scott Kuiper, Max Kuiper en Leandra van Bronckhorst is een hit, vooral bij overzeese klanten. Leve internet, vertelt Leandra, de vriendin van Scott en partner in het bedrijf. Ze is als CEO (Chief Executive Officer) verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, een klus waar intussen zo’n twintig mensen bij betrokken zijn. ‘Toen we de website veranderden van aurumbrothers.nl veranderden in aurumbrothers.com begon het storm te lopen. De klanten komen letterlijk overal vandaan.’

 

 

Die klanten betalen grif zo’n 90 tot 350 dollar voor een armband van Aurum Brothers. De geur van exclusiviteit stuwt de omzet tot ongekende hoogten en de ambities kennen voorlopig weinig grenzen. ‘We willen naar een eigen bedrijfspand, en we willen flagship stores gaan opzetten’, vertelt Leandra. ‘Op termijn willen we ook armbandjes voor dames gaan maken.’

Een heel ander vooruitzicht dan een paar jaar geleden, toen Leandra met Scott naar China afreisde om er Chinees te gaan studeren. Met twee koffers en een logeeradres reisden ze af naar de miljoenenstad Shenyang: ‘Heel spannend. Maar na anderhalf jaar zijn we toch weer teruggekeerd. De opleiding daar was niet voldoende om alleen de taal te leren, het was niet uitdagend genoeg. Bovendien kunnen Chinese bedrijven zelf steeds beter in het Engels communiceren.’

Terug in Drunen, in het ouderlijk huis van Scott, kregen ze van iemand de tip om eens te kijken naar de markt van maatwerkarmbanden-voor-mannen. Die begon in de States flink te groeien. Schoonmoeder Nelleke had al een bedrijfje in kettingen. Scott zette een webshop op en er kwam een concept: ‘Het moesten armbanden worden met een verhaal, armbandjes van hoge kwaliteit en verhalen waar men zich mee kon identificeren.’

De kwaliteit en de verhalen slaan aan. De meeste orders komen uit de VS, Duitsland, Italië, Singapore en Australië. ‘Er komen steeds meer bestellingen uit China. Nederland hobbelt er achteraan, maar dat begint nu ook te komen. We leveren een hoogwaardig product, dat we met veel persoonlijke aandacht voor onze klanten behandelen. We denken echt dat er voorlopig geen grenzen aan zitten, we willen de grootste armbandenpartij in de wereld worden. Dat je in het rijtje van bedrijven als Apple of Rituals komt. Waarom zou dat niet kunnen?’

© 2019 calandlyceum ® All rights reserved. Website by Swerk online | Content en redactie: Sabine Schippers Schrijfpraktijk | het Calandlyceum staat onder het bevoegd gezag van de Stichting Progresso.