Leerlingen over hun gymnasium opleiding

Ferhan volgt zowel het gymnasium als het technasium 

Ferhan Balci 5VWO

“Ik vind deze combinatie leuk, omdat ze elkaar aanvullen. Bij Latijn & Grieks bestudeer je hoe de mensen vroeger dachten en leefden. Op het technasium ben je juist bezig met vraagstukken van vandaag en morgen.

Zowel op het gymnasium als op het technasium verwachten docenten veel van je. Je werkt vaker in groepen én je werkt ook vaker zelfstandig. Vooral wanneer je in de bovenbouw terecht komt.”

Ik wil chirurg worden, dan kun je Latijn goed gebruiken.

Hedyl Al-Omari (3VG)

“Op de basisschool vond ik de Romeinen en hun verhalen al leuk. Dus was het gymnasium echt iets voor mij: op de open dag had ik de Romeinse quiz helemaal goed. Ik wil later chirurg worden, dus dan kun je Latijn goed gebruiken. Ik word al blij van het idee dat ik dan mensen kan helpen om beter te worden. Het eerste jaar op het gymnasium gaat het veel over de Romeinse geschiedenis, erg interessant. De Romeinen waren erg slim, ik ben vaak verrast als je ziet wat er in de 21e eeuw nog van hun ideeën over is gebleven. Dit jaar, het tweede, zijn we met Grieks begonnen. Compleet andere letters, dus wel iets moeilijker dan Latijn. Maar toch ook interessant, hoor. En het gymnasium op het Calandlyceum is niet zo groot: je kunt elkaar makkelijk even helpen als dat moet.”

© 2019 calandlyceum ® All rights reserved. Website by Swerk online | Content en redactie: Sabine Schippers Schrijfpraktijk | het Calandlyceum staat onder het bevoegd gezag van de Stichting Progresso.